Skauti z České Třebové na táboře slovenských skautů

Sekce: Ostatní články » Mediální kampaň » Českotřebovský zpravodaj
Aktualizováno 08.05.2007, 15:55

Po návštěvě skautů z partnerského města Svit na táboře III. chlapeckého oddílu v Hoštejně se skupina českotřebovských skautů vydala na návštěvu tábora skautů ze Svitu, která se uskutečnila ve dnech 12. až 15. srpna. V sobotu časně ráno se sešla skupina 6 skautů ze III. chlapeckého oddílu, která s sebou vzala 2 sestry z dívčího kmene a odjeli jsme rychlíkem „Excelsior“ do Popradu. V ranních hodinách nás přivítalo prosluněné město Poprad, ze kterého jsme dále pokračovali autobusem do obce Batizovce, kde nás již čekala skupina slovenských skautů.

S touto skupinou jsme se odebrali pěšky do podhůří tatranských velikánů, kde se na pasece nacházel stanový tábor a očekával nás zbytek skautů. Po přivítání jsme se zapojili do programu. Večer byl přivítací táborák, u kterého nás zaskočila jeho velikost. Po zpěvu písní a zahrání několika her nás od táborového ohně vyhnal déšť. Druhý den našeho pobytu nás přivítala zamračená obloha a déšť. Program se přesunul do společenského stanu tee-pee. Odpoledne se počasí umoudřilo a my jsme vyrazili na výpravu do okolí tábora, abychom si zblízka prohlédli spoušť, kterou napáchala v Tatrách vichřice z předloňského listopadu. Až při setkání s touto děsivou skutečností, kde v některých místech zůstaly pouze vyvrácené stromy, někde trčely k nebi pouze pahýly, si člověk uvědomí, jak je příroda mocná a na druhou stranu, jak potřebuje naši pomoc. Při návratu do tábora se nám v plné kráse ukázaly vrcholky Tater a to nás nabudilo ještě více na zítřejší výpravu. Třetí den jsme v ranních hodinách vyrazili pěšky a pak autobusem do Starého Smokovce, který byl výchozím bodem pro naši dnešní výpravu. Čekal nás Slavkovský štít, jehož vrcholek se zatím ukrýval v mracích. Po strastiplné cestě, jež vedla lesem, pak pásmem kosodřevin a přes mraky jsme se dostali na Nos, odkud pro některé z nás nastal „horolezecký výstup“ na Slavkovský štít. Po 3,5 hodinách cesty jsme zdolali vrchol Slavkovského štítu ve výšce 2452 m n. m. a za odměnu se nám naskytl úžasný pohled na okolní hory, Lomnický štít, Širokou vežu, Javorový štít, Prielom i nejvyšší horu Tater - Gerlachovský štít.

Po malém horském pikniku jsme se, ač neradi odebrali na zpáteční cestu, u které jsme díky příznivému počasí zhlédli na jedné straně Velkou studenou dolinu se Zbojnickou chatou a několika horskými plesy a na druhé straně jsme spatřili Tatranskou železnici, některé obce a města a díky dalekohledu i místo našeho dočasného pobytu skautský tábor. V dálce se ukázaly i hřebeny Nízkých Tater. Při zpáteční cestě jsme ještě zamířili na Hrebienok, odkud jsme se vydali přes Bilíkovu chatu ještě shlédnout Studenovodské vodopády a pak jsme se vrátili do Starého Smokovce a tatranskou železnicí nastal přesun do Tatranské Polianky a jelikož nám ujel poslední autobus, tak závěrečný 8kilometrový pochod na tábořiště, kde nás čekalo překvapení v podobě rozlučkového táboráku. Poslední den našeho pobytu jsme se probudili do prosluněného rána a naskytl se nám pohled na Slavkovskou vežu, Slavkovský štít a další vrcholky. Dopolední program probíhal společně, neboť i my jsme si připravili několik her, shlédli mši pro slovenské skauty v přírodě a po pozdním obědě jsme se se skauty rozloučili a odebrali jsme se pěšky do Svitu, odkud jsme vlakem dojeli do Popradu, aby jsme si prohlédli toto město a ve večerních hodinách jsme naším oblíbeným vlakem „Excelsior“ odjeli zpět k domovu do České Třebové. Chtěli bychom poděkovat MÚ v České Třebové, že nám přispěl na cestu a tím nám umožnil návštěvu slovenských přátel. Již se společně těšíme na prodloužený víkend v říjnu v České Třebové, kdy přivítáme slovenské skauty u nás v Junáckém středisku.

Více o 3. chlapeckém oddíle a spousty fotek a zajímavostí z činnosti oddílu naleznete na našich internetových stránkách http://trojka­.ic.cz. Pakliže bys chtěl chodit do našeho oddílu, tak neváhej a přijď na naši 1. schůzku, která se koná dne 8. 9. 2006 od 16:00 hod. ke skautskému domovu Fr. Navary.