Minulé akce 3. chlapeckého oddílu

Pečení cukroví 2006

(01.12.2006 - 03.12.2006)
Aktualizováno 20.04.2013, 11:25

Zápis dodají bratři, kteří se zúčastnili akce. Uvidíme, jak to dlouho potrvá. Fotky jsou vloženy, prohlížejte a komentujte pod zápisem. Třeba fotka č. 88 je určitě zajímavá. Hitace akce 1,25 b.

Zápis od Rozinky:

Pečení cukroví 1.12. – 3.12.

Náplň práce:

• dělání cukrovíčka
  • roštění kuřat na roštu
  • uzení kostí v udírně
  • trápení br. Fidly
  • nehorázně drsné noční hry
  • atd. (spoustu zajímavých věcí)

Od Zámostí jsme již potmě šli na chatu Emilky. Po příchodu Emil odblokoval trezor, aby se dostal k zapínači elektriky. S bratry jsme donesli dřevo z lesa a zapálili si ohníček před chatou. Opekli jsme si tedy buřtíky a klobásky. Pak jsme se přeskupili do chaty, kde jsme začali s připravováním těstíčka na cukrovíčko. Bratři pilně plnili plán práce a bojovali za mír. Emil lítal okolo plotny. Z nepochopitelných důvodů se šel Fidla náhle oběsit. Fakt, nekecám. Těžko říct, co mu v hlavě lítalo. Když jsme se mu začali všichni smát, naštval se ještě víc a šel si lehnout do prvního patra na stůl. Tam zůstal až do doby, než jsme šli na noční hru.

Furt jsme dělali cukrovíčko, cukrovíčko, cukrovíčko. cukroví Někomu se povedlo, někomu ne. Pojídali jsme jedny brambůrky za druhými a zatřeními. Když jsme byli setsakra nacpaní, Lukas zavelel, a my museli do mrazu. S Lukasem jsme hráli noční hry. Některé byli jenom pro opravdu drsné chlapíky. Pak jsme se vrátili zase zpět do chajdy. To už byli čtyři hodiny ranní, a proto jsme ulehli do hajan. Rozinka spal se Snědlem v posteli. V jedné posteli! V posteli pro jednoho! Ale zase tak ohromující to nebylo, protože nám byla mrtě kláda (když si vzal Snědlo peřinu, tak byla zima Rozince, ale když si vzal peřinu Rozinka, byla zima Snědlovi). Ráno jsme baštili slané štrůdly.

Celý druhý den jsme udili, grilovali, jedli a pili. S Lukasem šli někteří br. pokácet stromeček, protože při hraní hry hospoda vyvrátil Emilovi Bahno cool v plotě, a muselo se tudíž vzít dřevíčko na nový kůl. Přišel se na nás podívat Smíšek, Sestřenka a Malá. Tuto noc se už žádné hry nehráli, poněvadž někteří bratři se báli do tmy. Šli jsme tedy alespoň na malou a rychle do hajan. Rozince bylo ukrutně od žaludku. Docela se totiž přejedl. Někdy ráno jsme se probudili z velmi hlubokého spánku. Museli jsme všude uklidit, umýt nádobí a rozloučit se s Lukasem. Dále jsme dojedli zbytky, rozdělili si zásoby a s vozejkem jsme odcházeli na Zámostí. Tam jsme zapěli pokřik a rozešli se domů. Bylo to HUSTÝ!

Další zápis nám zaslal br. Jelen, tak se kochejte.

První den Sraz byl o půl šesté Na zámostí. Sešli jsme se zde všichni kromě Kuřete, který jel do Německa a nemocného Placáka. K Emilkově chatě jsme šli okolo Rotundy sv. Kateřiny přes okraj pole, na kterém jsme vysypali vozejk s batohama. Naštěstí se vozejku ani batohům nic nestalo. Popadané věci jsme naložili zpátky na vozejk a pokračovali v cestě. Po té, co jsme se na chatě ubytovali, jsme šli do lesa sbírat dříví. K večeři jsme si upekli buřty, které všem velice chutnali. Jen Jelen se místo párků cpal chlebem se sejrem. Prý chce žít zdravě. Mezitím, co jsme večeřeli přijel Lukas. Po večeři jsme v chatě vykosťovali Rozinkovo kuře, pekli cukroví a slané štrúdly. Také jsme jedli samé nezdravé věci (chipsy atd.). To všechno jsme zapíjeli přeslazenými limonádami s éčkem. O půlnoci jsme šli do lesa hrát Lukasovu bojovku. Cílem hry bylo donést zapálenou svíčku k Emilčiný chatě, ze které se také startovalo. Svíčku nesli dvojice. Jeden člen ze dvojice měl pravou ruku přivázanou k levé ruce souseda a pravou nohu k levé noze souseda. Poté, co byly utvořeny dvojice, se Lukas vydal do hlouby lesa. Během pěti minut jsme se začali belhat jeho směrem, avšak hořící svíčku s Lukasem jsme našli až po pěkné chvíli, protože náš původní směr bylo světlo, které pocházelo ze vzdáleného města. K Emilčiný chatě jsme se zapálenou svíčkou došli všichni, mimo jedné dvojice. Dále jsme v lese hráli schovku a u chaty hospodu, při níž jsme zlomili kolík u Emilčinýho plotu. Na kutě jsme šli okolo čtvrté hodiny ranní.

Druhý den Vzbudili jsme se v deset hodin a rozdělili si práci. Bahňák s Holubem vykopali zlomený sloupek. Fidla se Snědlem a Gorilou rozdělali a udržovali oheň, abychom odpoledne měli na čem grilovat. Rozinka s Jelenem, s Kachnou a Lukasem šli do lesa uříznout soušku na nový kůl do plotu. Ze soušky jsme zhotovili dva kůly, protože první sloupek byl špatně změřen. Také nám Emilka ukázal, jak správně obkládat kůl kamenama. Mezitím, co jedna skupina stavěla plot, druhá skupina s Lukasem grilovala maso. Okolo jedné hodiny se na nás přišel podívat Smíšek se Sestřenkou. Mluvili jsme s nimi o všem možném, hlavně o vraždách, které se staly v České Třebové a okolí. Za tmy jsme hráli zvířátka, hospodu a Rozinkovu hru se svíčkami. Večer jsme plnili stezku a pekli japkance se sladkými a slanými štrúdly. Vše bylo výborné.

Třetí den Třetí den jsme si rozdělili cukroví, poklidili a Na zámostí jsme se rozprchli domů.