Minulé akce 3. chlapeckého oddílu

Javorová studánka

(06.10.2006 - 07.10.2006)

Záchranné akce jejímž cílem bylo obnovit a zkvalitnit vynikající vodu u Javorové studánky u naší chaty v Křivolíku se zúčastnilo celkem 8 brášků. Mise bohužel nebyla dotažena do zdárného konce – ještě kus práce zbývá.

Ale raději postupně, jak to vlastně celé začalo.

Javorová studánkaU chaty v Křivolíku máme studánku s vydatným pramenem a velmi chutnou vodou. Poslední roky se však začala silně zanášet napadným listím, vzduchem korodující opukovou skalkou a vším možným, což zapříčiňovalo její stížené využívání. Navíc je tato studánka vyhlášená s pověstí léčebných účinků a s obsahem jódu – nepodařilo se nám doposud zjistit, co je na tom pravdy. Poslední dobou se o studánku a její renovaci zajmal i jeden významný představitel českotřebovského sdružení Zlatá studánka.Název Javorová studánka není oficální, ale vymyšlen teprve nedávno (září 2006) družinou Krahujci.

V pátek jsme se sešli u klubovny, nabalili nejdůležitější věci a vyrazili s vozíkem směr Křivolík. Cestou jsme se v tlačení/tažení střídali. Na chatě byla nejprve potřeba rozdělat oheň a začít připravovat palivové – bukové dříví – na večerní grilování špízů. Až za šera jsme si připravili každý své špízy a za tmy začali s grilováním. Kolem desáté večerní musel Kosák od chaty odejít a všichni bráškové ho šli nebojácně vyprovodit až ke kapličce na Horách. Cestu zpět k chatě si hledali sami

• bez vedoucího – trefili. Není se ani čemu divit – dnešní
noc byla prosvícena měsícem v úplňku.

Potom jsme si sedli k ohni a debatovali na různá témata a kdo uměl a chtěl, hodil do placu i nějaký ten vtípek či žert. Došlo taky na ochutnávku tří druhu koly – cocacoly. Na prvním místě se dle brášků umístila BonnyKola, druhé místo obsadila Kolaloka a třetí – nejhorší

• byla CleverCola.

Chata se odebrala ke spánku – ještě chvíli bylo slyšet drobné štěbetání, ale pak nastalo naprosté ticho přerušované pravidelným odchrupováním…

Ráno, ještě dříve než by si chata zasloužila byla celá družina již vzhůru

• udělali jsme si snídani a čaj. Poté se šlo na dříví – bukové
  • které mělo posloužit jako stojné sloupy ke studánce. Pak se jelo
s vozíkem směrem ke klubovně – do míst prvního Křivolického rybníčku. Zde jsme nasekali dostatek mladého proutí z náletových dřevin.

U chaty se bukové kůly opálily, proutí očistilo od větviček.

Více se dozvíte z dalšího zápisu od Máti

Hned jak jsme došli na místo, tak jsme šli dělat dřevo. My s Donaldem jsme řezali dřevo. Vasyl připravoval oheň na zapálení. Potom jsme dělali špízy. Po jídle jsme šli vyprovodit Kosáka na Hory, protože jel domů. My jsme se vraceli zpátky sami. U chaty jsme hledali Tonču. Potom jsme ho našli u ohně. U ohně jsme si povídali vtipy. V chatě jsme našli pět sršňů. Tonča je zabil a my ještě prohledávali chatu. Když jsme už žádného nenašli, tak jsme mohli spokojeně usnout. Ráno byla potřeba přinést kůly. Poté jsme se vydali pro malé břízky. U chaty jsme opracovali. Udělali jsme a opálily kůly. A mohlo se dělat. Zatloukly se kůly a Kosák je oplétal. V tom byl oběd. K obědu byla fialová polévka. Když jsme se najedli, tak jsme pokračovali ve výpletu. Já jsem tam zůstal s Kosákem a ostatní jeli pro jíl. Když to Kosák vypletl, bylo potřeba to vymazat jílem. Jako druhé jídlo byly žáby na roštu. Americké Měňavky. Poté jsme šli zase vymazávat. Když už bylo hodně hodin, tak jsme sbalili a jeli domů.